• Home
  • Blog
  • Egészséges életmód vagy fogyókúra? 3. rész

Egészséges életmód vagy fogyókúra? 3. rész

0 comments

Avagy felejtsd el a cukrot 3+1 egyszerű lépésben!

Mennyien is vagyunk “édesszájúak”, ugye? Ki ne szeretné a fánkot, a péksütiket, a tortát, a csokit, és úgy általában az édességeket?

Én is szeretem őket, s ehhez kapcsolódóan volt is egy rossz szokásom, sőt, már-már beidegződésem – ugyan már jó régen, amikor még egy cégnél alkalmazottként dolgoztam.

Íróasztalom számtalan fiókjainak egyike telis-tele volt mindenféle észbontó finomsággal, no meg kalóriabombákkal, amit aztán – ha nem jutott időm reggelizni, vagy nem tudtam ebédszünetet tartani – használtam is. Na, és ha valami kikerült elém az asztalomra, be is termeltem úgy, hogy talán észre sem vettem, hogy mikor és hogyan tűnt el onnan.
Nem a hízás volt viszont a legnagyobb problémám. A normális étkezések hiányoztak, a megfelelő vitaminbevitel, és a szünetben elfogyasztott, igazi, főtt, meleg étel.

Hogyan lehet ezektől a rossz szokásoktól és a cukortól mégis megválni?

Ehhez hoztam neked újból tippeket.

1. tipp: Igyál cukormentes italokat, üdítőket!

Ha hiszed, ha nem, a cukormentes üdítők is lehetnek finomak. Akár a kedvencedet is megtalálhatod cukormentes változatban. Ha mégsem, váltsd ki azt egy másik cukormentessel. Ha már csak ezt megteszed, nagyon sok felesleges, a szervezeted számára teljesen haszontalan kalóriától megszabadulhatsz.

Lehet a teád, a kávéd is teljesen cukormentes. Élvezd ki a természetes, valódi, felejthetetlen ízeket.

Ha szomjas vagy, akkor a víz az, ami azt a legjobban csillapíthatja. Íztelen? Tegyél bele egy citromkarikát. Vagy mentalevelet, citromfüvet. Dobj hozzá egy jégkockát, ha szereted a hideget. Bármelyik változata nagyon finom lehet.

Ha pedig a kávédat tejjel szereted? Tedd hozzá bátran, még arra sem kell különösebben figyelned, hogy az zsírszegény-e, vagy nem.

2. tipp: Vásárolj tudatosan!

Boltba alighanem mindannyian járunk. Van, aki azért, mert szeret, és van, aki legszívesebben elkerülné, viszont néha mégis szükséges, mert ha másért nem is, de bemegy, mert enni csak kell.

Ha vásárolni indulsz a legjobban teszed, ha listával mész. Nem azért, mert amnéziás vagy, hanem mert a vásárlásod végezheted tudatosan, odafigyelve arra, mi is kerül a kosaradba. A listán csak az szerepeljen, amire tényleg szükséged van. Lehet, hogy ez egy „ósdi” módszer, mégis hatásos. Szorítkozz azoknak a tételeknek a megvételére, amik a listádon szerepelnek. Ne csábulj el az illatoktól, menj tovább célirányosan. Ha minden bekerült a kosaradba, irányítsd figyelmed a pénztárgépre. Igen, arra. És ne a pénztárra. A pénztár és környéke ugyanis egy újabb elcsábulás lehetősége.

Acélozd meg a szívedet, a lelkedet, amíg sorban állsz, állj ellen a kísértések hadának. Nem hiába van tele a pénztár környéke számtalan nyalánksággal. Miért? Mert ha meglátod őket, beindul a képzeleted játéka… érzed az ízét… a zamatát… az illatát… és már el is indul a nyálelválasztás a szádban. És ettől fogva gyorsan ezt is, azt is belepottyantasz a kosárba. Na, ezt ne tedd. Ne vedd meg! Ha nem veszed meg, nem is eszed meg. Lehet, hogy szegényebb leszel egy „édes” élménnyel, viszont a pénztárcád gazdagabb marad, jó pár forinttal.

3. tipp: Keresd a cukormentes édességeket!

Hogyan lehet édes, mégis cukormentes? Nagyon jól édesítenek az aszalt és aszalatlan gyümölcsök, hiszen tele vannak természetes cukrokkal. Sőt, van teljesen ártalmatlan növényi alapú édesítőszer is. A stevia ugyan nem olcsó, viszont minimális mennyiség is édesít. Egy kiló belőle – hiszem – kitesz talán tíz kilónyi fehér cukrot. És akkor tényleg, melyik az olcsóbb?

Egy cukormentes müzliszelet, egy gyümölcsjoghurt, amit magad készítesz egy natúr joghurtból? Hidd el, lehet nagyon ízletes, de ami a lényeges: Kevés kalóriát tartalmaz, tápláló, rostos, és az édesség iránti vágyadat is csillapítja. Ha keresed őket, meg is találod. Ne menj el mellettük, élvezd az ízüket!

+1 tipp: Cukros dolgok helyett egyél gyümölcsöt!

A gyümölcsök, mint ezt már írtam, természetes cukrokat tartalmaznak. Tulajdonképpen mindegy, hogy melyiket választod, tele vannak tápanyaggal, vitaminokkal, táplálóak, ízletesek és finomak. Vannak, amelyek azért kalóriában dúsabbak, mint például a banán, vagy a szőlő. Azonban nem kell elzárkóznod ezek elől sem, ha tudod tartani a mértékletességet. A túlzás semmiben sem jó dolog. Ne falj be egy nap kilókat belőlük!
És itt van a datolya és a füge kérdése…
Ezek kalóriabombák lehetnek, itt is törekedj a kisebb mennyiségre. Ha belegondolsz, ezek inkább már émelyítően édesek tudnak lenni, minél többet eszel belőlük.

Itt volt hát a 3+1 tippem. Neked melyik tetszik jobban? Melyik mozgatja meg a képzeleted? És az utolsó kérdésem így hangzik: melyiket vezeted be még ma az életedbe?

Megosztod velem? Kíváncsi vagyok a véleményedre.

About the Author

Follow me


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>