• Home
  • Blog
  • Egészséges életmód vagy fogyókúra? 5. rész

Egészséges életmód vagy fogyókúra? 5. rész

4 comments

Avagy: Egyél többször, keveset!

Most is hoztam 5+1 tippet ahhoz, hogy ezt hogyan is tudod megvalósítani.

Arról már beszéltünk, hogy az étkezéseidet szorítsd be egy 12 órás időkeretbe. Na de mégis mi az, amit ehetünk abban az időszakban, ami nem egészségtelen, mégis finom, és szeretjük is?

Nézzük csak a tippeket:

1. tipp: A reggeli étkezésedhez

Van ugyan egy szép magyar mondás, ami akképp kezdődik, hogy "Reggelizz úgy, mint egy király…", ám itt most én meg is állnék.
Ha reggel úgy emberesen nekiállsz és jól teletömöd magad, ne csodálkozz, ha utána még a járás is nehezedre esik és álmos leszel.

A reggelidnél is elengedhetetlen a mértékletesség. Ha túl sok kalóriadús étel kerül a gyomrodba, nem csak a gyomrod lesz nehéz – vele pedig te magad –, hanem teljességedben elnehezülsz, még a szemhéjad is. Ne csodálkozz, ha nehezedre esik koncentrálni, hiszen a szervezetedet leköti a töménytelen étel megemésztése.

Jó, ha már a legelején gondoskodsz a fehér kenyér lecseréléséről egy rozsos kivitelre. Ez nem csak egészségesebb, hanem rostban is gazdagabb és kalóriát is kevesebbet tartalmaz.

2. tipp: A tízóraidhoz

Ha nem akarod ezt sem kihagyni, egyél nyers zöldségeket vagy gyümölcsöt. A turmixolt kivitel is jó lehet, én mégis arra szavaznék, hogy egyed őket egyszerűen csak megpucolva, szeletelve, bár egy turmixba persze sokkal több mindent bele lehet tenni, mintha csak simán egy sárgarépát, vagy egy almát ennél.
Igyekezz színekben gazdag zöldségeket és gyümölcsöket választani, így a napi vitaminbevitelről is gondoskodsz, nem kell értük patikába menned.

3. tipp: Az ebédedhez

Mindenképpen arra buzdítalak, hogy a meleg, főtt ételre tedd le a voksodat. Ezekért pedig ne szaladj a gyorséttermekbe. Az ebéded mindenekelőtt tartalmazzon levest, ami általában kevesebb kalóriát tartalmaz, mint egy kiadósabb második fogás. Igaz, hogy levese válogatja, mert mondjuk, egy Jókai bableves jó sok fehér kenyérrel talán nem a megfelelő választás. Nos, most nem is éppen erre a típusúra gondoltam. A zöldséglevesek, krémlevesek – főleg, ha kevés bennük az úgynevezett ”betét”, azaz tésztaféleség –, akár két tányérral lehetnek a főétkezés. Büntetlenül megteheted, mert nem hizlalnak. Egy soványabb hús zöldségkörettel is belefér. A grillezett zöldségek nagyon finomak, de legfőképpen ne krumplival egyed a húsokat. Búzaliszt helyett is használhatsz rizslisztet, kevesebb benne a kalória, ha mindenképpen panírozod azokat. Önmagában egy grillezett zöldségtál is lehet laktató és finom.

4. tipp: Mi legyen az uzsonnád?

Itt is választhatod a zöldségeket és gyümölcsöket. Ha édességre vágysz, vehetsz cukormentes, gyümölcsös müzliszeletet, ihatsz hozzá egy pohár sovány tejet. Vannak puffasztott, magokkal dúsított rizstallérok is, amik nagyon finomak. Chips helyett ezek is tökéletesen megfelelnek, és kevés kalóriát tartalmaznak. A barna rizsből készült talán még finomabb.

5. tipp: Mi legyen a vacsora?

Ne told ki időben, tartsd magad ahhoz, hogy lefekvés előtt legalább két órával már nem eszel. Ha lekésted? Talán nem halsz éhen holnapra.

Ha időben mégis belefér még, legyen a vacsorád szerény. Maradj meg egy szendvicsnél például, aminek alapja a rozskenyér. Egyél hozzá joghurtot, sajtot, soványabb felvágottat, és ne feledd a zöldségeket sem. Retek, paradicsom, paprika, uborka, bármi, ami van, mehet minden mennyiségben.

Ha csupán egy hagymát, egy paradicsomot és egy paprikát összeaprítasz, kicsit sózod, öntesz rá pár cseppnyi olajat, hagyod összeérni, és ezt eszed meg csak egy szelet kenyérrel, hidd el, hogy nagyon finom tud ez is lenni. Levet is ereszt, ezt pedig ki tudod törölgetni a kenyérrel.

+1 tipp: Igyál sokat!

2-3 liter víz naponta a normális folyadékbevitel. Minden egyes étkezés előtt kezdj egy nagy pohár vízzel, ami 2,5-3 deciliter. Ez azt jelenti, hogy étkezések előtt, amit megiszol, már a napi fél adagod megvan. Nem akkor kell inni, amikor már annyira szomjas vagy, hogy kitikkadsz. Folyamatosan igyál a napod folyamán. Már nem is mondom, hogy nem cukros üdítőitalt.

Neked melyik tipp jött be? Melyiket vezeted be a napodba?

Kívánok hozzájuk egészséges étvágyat!

About the Author

Follow me


  • Nagyon hasznosak a tippek, köszönöm! Igyekszem alkalmazni az ajánlást. Nekem a vízivás a gyenge pontom, erre különösen oda kell figyeljek, hogy elegendő legyen.

    • Igen, az másnál is megtörténik. Ha minden étkezés előtt betartod, hogy megiszol egy nagy pohár vizet, a minimális mennyiséget már meg is ittad. Nem kell megvárni, amíg szomjas leszel, tarts magad mellett mindig egy üvegben vizet. Ha előtted van, talán nem felejtesz el belőle fogyasztani nap közben sem.

  • Remek megoldások! Megpróbálom a többségét, mivel bőven van mit leadni. Tavaly decemberben kicsit már neki is kezdtem, és máris fogytam 5 kg-t, persze ez a szokásosnál kicsit több mozgással sikerult.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    >