Avagy hogyan edzhető az akaraterő három egyszerű lépésben?

„Hogyan lehet erősíteni az akaraterőt?” – teszik fel sokan a kérdést, talán te magad is. Számos tesztet követően jöttek rá arra a tényre a kutatók, hogy az akaraterő olyan, mint az izom: túlzott használat után kimerül és táplálékra van szüksége, hogy újra feltöltődhessen.

Ez azt jelenti, ha úgy működik, mint az izmaink, akkor erősíteni vagy akár fejleszteni is lehet?
Teljesen biztosan kijelenthetem, hogy a megfelelő gyakorlással ugyanúgy megacélozhatjuk azt, mint akármelyik izmunkat.

Viszont, ha ez gyakorlás kérdése, akkor veheted ezt akár egy személyes kihívásnak is, mert ahhoz, hogy edzésben legyen, éppen olyan erőfeszítéseket kell tenned, talán saját magadat is legyőzve, mint például, amikor meg akarsz tanulni jógázni, a futást szeretnéd gyakorolni naponta, vagy egyéb sportot szeretnél űzni. Ez viszont nem newtonban mérhető erő, amit ki kell fejtened, itt a lelkedet kell valahogyan megerősítened.

Ennek tükrében én mégis amondó vagyok, hogy ha néha nehéznek is tűnhetnek ezek a gyakorlatok, amivel edzheted az akaraterődet, mindent megér, hiszen nagy segítségedre lehet hosszú távon bármely releváns célod elérésében.

Kezdjük talán a legnehezebbel:

Pszichológia, coaching, személyiségfejlesztés, önismeret, akaraterő, kezdd a legnehezebbel!

1. tipp: Legyen nálad minden pillanatban valami csábító dolog!

Ezzel talán a végletekig kipróbálod az akaraterődet, lehet egy nagyon nehéz feladat, mégis nagyon hatásos lehet.

Legyél eltökélt, ha van nálad mindig valami, ami arra csábít például, hogy megedd azt, ami lehet akár egy tábla csoki, vagy az asztalodon egy számodra kedvenc édesség, nasi. Vagy például készpénz, hitelkártya, amivel fizetni lehet, és amit el lehet akár gondolkodás nélkül „csak úgy” verni. Ezekkel fejlesztheted az ellenállásod és az ellentmondásod képességét, mivel ott van nálad, lehet vele szemezgetni.

Ha ennek a kísértésnek ellent tudsz állni, akkor az egy akaraterőt próbáló dolog, aminek a későbbiekben nagy hasznát tudod majd venni az életed számos területén.

2. tipp: Ne dönts automatikusan, hozz tudatos döntéseket a napjaidban!

Pszichológia, coaching, személyiségfejlesztés, önismeret, akaraterő, hozz tudatos döntéseket!

Mielőtt azt mondanád, hogy „Hát, de ez egyáltalán nincsen így!”, azt mondom mégis, hogy nagyon sok ilyen automata üzemmódban meghozott döntésünk van. Sok esetben tudatában sem vagyunk, mivel ezek olyan apróbb döntések, szokások lehetnek, amelyek beépülnek az életünkbe.

Döntéseid előtt tisztázd magadban, hogy mi is annak igazán a MIÉRTJE?

Gondolj itt például egy napodra: miért eszel kiadós reggelit, ami talán elálmosít, egy könnyebb, energiát adó és egészségesebb helyett?

Miért eszel nap közben mondjuk egy tábla csokit, akár úgy, hogy azt észre sem veszed, és talán még az emlékét sem őrzöd meg az ízének? Csupán az üres csomagolás árulkodik arról, hogy azt már „kivégezted”?

Ezek tudatossá is válhatnak az életedben, ha odafigyelve, megfontoltan döntesz.

Ezek rutinos dolgok, már-már beidegződött döntések, amelyeket cselekedetek, cselekvések követnek. Ha ezekre jobban odafigyelsz, az önkontrollt vagy az önszabályozást fejlesztheted, ami ugyancsak az akaraterőd receptjének titkos összetevője.

Ezekkel a tudatos döntésekkel még az összpontosításodat is javíthatod a kitartásoddal egyetemben.

3. tipp: Meditálj minden nap legalább tíz percet!

Pszichológia, coaching, személyiségfejlesztés, önismeret, akaraterő, meditálj!

Ha a testpásztázásra vagy a légzésed megfigyelésére gondolsz a meditáció során, rájöhetsz, hogy ezek a módszerek segíthetnek abban, hogy az összpontosításodat fejleszteni tudd, elengedve gondolataidat közben, amik azért jönnek, majd mennek, viszont maradni nem maradhatnak, ha jól végzed a meditációs gyakorlatot.

A meditáció fejleszteni tudja az agyadat, hogy a gyakorlat során egyre kevésbé ábrándozzon el.

Ez a módszer nem csupán az akaraterődön javít, mert ellenáll az álmodozó kényszerednek, hanem energiával is feltölt téged, frissebbé és fittebbé tesz, és ha stresszesebb is vagy éppen, azon is sokat segíthet, enyhíthet, hiszen a meditációnak kitűnő lazító hatása is van.

Ma ezzel a három tippel érkeztem akaraterő ügyben.

Te éppen most hogyan vagy ezekkel? Melyiket vezeted be, akár még ma az életedbe?

Ha megosztanád velem, szívesen fogadom, ha pedig érdekel a téma, kövesd ezt a blogsorozatot.

Hamarosan jelentkezem!

Addig pedig, ha AKARSZ, hát akkor csak gyakorolj!

  • Igen a relaxáció sokmindenben segít! Sajnos én nagyon nehezen tudok ellenállni a kisértésnek (csoki, édesség), remeg akarom csinálni!

    • Kedves Katalin,
      Ha minden igyekezeteddel azon vagy, hogy a csoki megmaradjon, ezzel nagyot léphetsz előre az akaraterőd fejlesztésében 🙂 Üdv: Zsuzsa

  • Sziaka!

    Köszönöm szépen, ezeket az intrukciokat. Ezeket napiszinten alkalmazom csakis azt teszem amit akarok. Alkotók sokat pénz nálam lehet azt veszek amire szüks~gém van. C~lidányosan.
    Üdvözlettel Katalin

    • Kedves Katalin,
      ennek igazán örülök, lesznek azért tippek a következő héten is.

  • Ezek nagy jó mankók. Meditálni igen régen tanultam és biz sok betegségből kihozott. Most rendszeressé teszem. Az akaraterő fejlesztés nagyon hasznos lesz számomra. Bár eddig is kitartó voltam, de nem tudatosan csak azértis megmutatom makacsságom révén. Az automatikus döntés kiküszöbölése nagyon tetszik, ezt már alkalmazom is. Régen belementem vitákba, most elterelem a szót jó dolgok felé vagy nem állok bele a szótacsatába. Vagy csak kérdezek, amitől ledöbbennek és elül a vihar. Köszönöm.

    • Kedves Margit,
      Örömmel hallom, hogy használni tudod a “mankókat”. Arra valók, hogy alkalmazd őket.
      Még jönnek ötletek, további tippek a témában. Remélem, hogy amelyek a következő bejegyzésemben lesznek, azokkal is segítségedre lehetek majd.
      Üdv:
      Molnár Zsuzsa

  • {"email":"Érvénytelen email cím","url":"Érvénytelen weboldal URL","required":"Egy kötelező mező üres"}
    >