Biztosan te is gyakran találkozol olyan helyzetekkel, amikor a másik fél nem egyértelműen fejezi ki magát. Ez könnyen félreértésekhez, frusztrációhoz és konfliktusokhoz vezethet mindkettőtök esetében.

Gondolj csak bele, mennyire nehéz egy olyan helyzetben helyesen cselekedni, amikor nem is érted pontosan, mi a másik fél szándéka vagy elvárása veled szemben.


Ha nem kérdezel vissza, a félreértések tovább gyűrűzhetnek. Ennek következményeként elveszítheted a kapcsolatodat egy fontos ügyféllel, félreértheted a főnököd utasításait, vagy akár konfliktusba kerülhetsz a kollégáiddal. Ezeknek a helyzeteknek az  elkerüléséhez elengedhetetlen, hogy pontosan meg tudd érteni a másik fél mondanivalóját.

A kommunikációs készségeid fejlesztése az egyik legjobb módja annak, hogy elkerülhesd az ilyen helyzeteket. Tanfolyamaimból megtanulhatod, hogyan kérdezz vissza hatékonyan, hogyan tisztázd a félreértéseket, és hogyan légy magabiztosabb a kommunikációban.

Ezzel nem csak a saját, hanem a mások életét is könnyebbé teheted.

Lássunk pár példát a mindennapi életből:

Munkahelyi megbeszélés:


A főnököd egy megbeszélésen csak annyit mond: "Készítsd elő a jelentést a következő heti meetingre."

Ha nem kérdezel vissza, nem tudhatod, pontosan milyen adatokat vár el, milyen formátumban szeretné látni a jelentést, vagy hogy van-e valami speciális szempont, amit figyelembe kell venned. Ennek következményeként előfordulhat, hogy rosszul készíted el a jelentést, ami negatívan hat majd a főnököd megítélésére rólad. Taán még szóvá is teszi ezt, akár agresszív formát is ölthet a beszélgetésetek,vagy egy passzivitásba menekülsz, és elégedetlen, frusztrált és stresszes is leszel..

Kérdezz vissza udvariasan és célratörően: "Pontosítanád, hogy mely adatokat szeretnéd látni a jelentésben, és milyen formátumban készítsem el?"

Ügyfélszolgálati helyzet:

Éppen te vagy az ügyfélszolgálatnál amikor csörög a telefon és egy ügyfél azt mondja neked: "Nem működik a termékük."

Ha nem kérdezel vissza, nem tudhatod, pontosan mi a probléma, melyik funkció nem működik, vagy hogy az ügyfél milyen környezetben használja a terméket. Így nehéz lesz hatékony segítséget nyújtani, és az ügyfél elégedetlensége csak fokozódik, amit akár meg is jegyez neked, vagy éppen a felettesednek tesz panaszt arról, hogy milyen volt a segítség, amit kapott tőled. Megintcsak a nem megfelelő hangnemben fognak veled beszélni, emiatt pedig megint frusztrált leszel és elégedetlen, vagy éppen dühösen kirobbansz, ami megint nem fog jó fényt vetni rád a főnököd szemében.

Tedd fel a helyes kérdéseket: "Pontosan milyen hibát tapasztal, és mikor jelentkezik a probléma?"

Családi beszélgetés:

A párod este munka után hazaérkezik, köszön, majd elgyötörten annyit mond csak : "Fáradt vagyok."

Ha nem kérdezel vissza, nem tudhatod, hogy a párod csak pihenésre vágyik, vagy esetleg valamilyen komolyabb probléma áll a háttérben. Ennek következtében nem tudsz megfelelően reagálni, ami feszültséget okozhat a kapcsolatotokban.

 Kezdeményezz mélyebb beszélgetést: "Mesélj, mi fárasztott el ennyire? Van valami, amiben segíthetek?"


Az énüzenetek szerepe a kommunikációban

Jó, jó.. de mi a csuda az az énüzenet?

Az énüzenet egy kommunikációs technika, amelyben a beszélő saját érzéseiről, gondolatairól és szükségleteiről beszél, ahelyett, hogy a másik felet hibáztatná vagy kritizálná. Ez a módszer segít elkerülni a védekező reakciókat, és nyitottabb, együttműködőbb légkört teremt.

Lássunk egy példát is az énüzenetre:

Képzeld el, hogy a kollégád rendszeresen késik a közös megbeszélésekről, ami zavar téged. Egy hagyományos üzenet így hangozhat: "Mindig késel, és ezzel mindenkit feltartasz!" Ez valószínűleg védekező reakciót vált ki majd belőle.

Ezzel szemben az énüzenet így szólhat: "Amikor késel a megbeszélésekről, úgy érzem, hogy nem tiszteled az időnket, és ez frusztráló számomra." Ez a megfogalmazás kevésbé támadó, és nagyobb esély van arra, hogy a kollégád megértse az érzéseidet és változtasson a viselkedésén.

A megfelelő kommunikációs készségek elsajátítása minden élethelyzetben hasznos lehet. 

Van viszont számodra egy jó hírem: Július 15.-ig ebben a hónapban is él a lehetőség, hogy beszerezz egy tanfolyam helyett egyből kettőt is.

Ha a kosaradba teszed az Aranykulcsot, ami a kommunikáció csúcsa lehet számodra, játékosan kezdheted a tanulást, mert a tied lesz vele a Lépj velem szintet a kommunikációdban című tanfolyamom is, azaz egyet fizetsz , kettőt vihetsz alapon.

Kell ennél jobb akció? Mindkettőt megkaphatod, s máris megspóroltál 15.990,- Forintot.

Ha bármilyen gondolatod van, hozzászólnál a bejegyzéshez, tedd meg nyugodtan, a neveden kívül a hozzászólásoknál más nem fog megjelenni, véd téged, mint ahogyan engem is, az Adatkezelési tájékoztató.
Molnár Zsuzsa ev.   Életvezetési tanácsadó, life, párkapcsolati és rendszer coach, mérnök „Ahol nagyszerű győzelmek születnek!” Csoportom Időpontfoglalás | Interaktív tanfolyamaim
Kapcsolódó bejegyzések
Egy őszinte 2022- es évértékelés… Neked 🙂
idomenedzsment kihivassorozat

Akárhonnan is vizsgálom az elmúlt évet, azt kell mondanom, hogy egy mozgalmas és termékeny esztendőt tudhatok magam mögött.Mivel egyszemélyes vállalkozás Tovább

A kóros maximalizmus három fő problémája

Ebben a cikkemben a maximalizmus kerül a fókuszba, ami korunk nagy problémája lett, éspedig az a fajta maximalizmus, amely bizony Tovább

Kommunikáció és önismeret a fő téma szeptember és október hónapban a csoportomban

Kommunikáció és önismeret témákat jelölik be legtöbben a csoportomba való csatlakozásnál. Így most ezekkel ott is kiemelten foglalkozunk.Tematikus napokat tartunk:kedden Tovább

{"email":"Érvénytelen email cím","url":"Érvénytelen weboldal URL","required":"Egy kötelező mező üres"}
>