Először is szeretnék megköszönni minden hozzászólást, ami a kérdőív kapcsán beérkezett a verbális bántalmazás kérdését érintve, s egyben megvallom, feladta a leckét számomra is azok hatalmas mennyisége.

A blogsorozatot folytatva megint hozok érdekes hozzászólásokat, melyek mindenképpen választ érdemelnek, és előre is elnézést kell kérnem, ha mindegyikre egyenként nem tudok majd reagálni, igyekszem úgy ajánlani megoldásokat, tippeket, hogy mindenki találjon benne megfontolandó ötletet.

És akkor érkezik is egy hozzászólás, teljesen módosítatlan állapotban:

"Nagyon sok embert érint a verbális bántalmazás. Nagyon jó hogy ezzel is elkezdtek foglalkozni. Sajnos akit bántanak azt hiszi hogy benne van a hiba amitől aztán az önbecsülése semmivé válik. "

Kedves Hozzászóló!

Igen egyre több verbális bántalmazással találkozom a napi coachingok során. Az önbecsülés és az önértékelés bizony sérül is közben, és mindkettő szorosan összefügg az önbizalommal is.

Ha egy időtengelyen kellene őket ábrázolnom, az önbecsülés szól a múltadról, hogy tudod-e azt értékelni, az önértékelés a jelenünket célozza meg, míg az önbizalom szól leginkább a jövőnkről.

Egy bántalmazó kapcsolatban, ha az folyamatos, akkor mindegyik sérül, amit nehezen lehet visszaépíteni.

Maga az erre épülő program, vagy a transzgenerációs mintáink felismerése, vagy éppen a kommunikációs stílusok megismerése és felismerése elindíthat egy úton, ami az önérvényesítésed tudja elősegíteni egy bántalmazóval szemben- erre van mód, lehetőség, hiszen a változás a változtatásban rejlik. 

Köszönöm a hozzászólásod!

Rögtön jön is a következő:

"Elsősorban az adott helyzetet kell tisztázni. Sokszor a bántalmazó nem tudja, hogy éppen bántalmazta a másikat. "

Kedves Hozzászóló!

Ebben egyet is tudok érteni, meg nem is. Van, aki tudja magáról, hogy a kommunikációja nem a legjobb, érzi azt, hogy emiatt sok a bonyodalom a kapcsolataiban. Volt rá példa nálam is, nem egyszer, amikor a bántalmazó fordult hozzám, hogy javítana rajta, és szívesen megtanulná azt, hogy milyen egy hatékony visszajelzés, ami egy kritikát ad át másoknak, ami nem sértő és nem bántó, hanem ellenkezőleg: építő. 

Az adott helyzetet lehet és kell is tisztázni, s az, hogy bántó volt, arra az illetőt figyelmeztetni is lehet, őszintén elmondani, hogy mit okozott bennünk, hiszen a kommunikáció tanulható képességünk, ha lecseréljük azt, amit otthonról hoztunk, s amelyekkel csak játszmákba bonyolódhatunk

A blogsorozat  újabb hozzászólásokkal folytatódik.

És ne feledd:

Március 20. és 24.-e között éppen ezért éred el az összes olyan tanfolyamot 30%-os kedvezménnyel, ami bántalmazással és kommunikációval kapcsolatos a TANULJVELEM kuponnal.

Molnár Zsuzsa ev.   Életvezetési tanácsadó, life, párkapcsolati és rendszer coach, mérnök „Ahol nagyszerű győzelmek születnek!” Csoportom Időpontfoglalás | Interaktív tanfolyamaim

Enter your text here...

Kapcsolódó bejegyzések
Egy őszinte 2022- es évértékelés… Neked 🙂
idomenedzsment kihivassorozat

Akárhonnan is vizsgálom az elmúlt évet, azt kell mondanom, hogy egy mozgalmas és termékeny esztendőt tudhatok magam mögött.Mivel egyszemélyes vállalkozás Tovább

A kóros maximalizmus három fő problémája

Ebben a cikkemben a maximalizmus kerül a fókuszba, ami korunk nagy problémája lett, éspedig az a fajta maximalizmus, amely bizony Tovább

Sérült férfi minőségeink…

Ma olyan témáról szeretnék beszélni, amely sok férfi és nő számára ismerős lehet, de gyakran nehéz kezelni és megérteni is Tovább

A pénz számolva, az asszony verve jó?? …avagy a bántalmazó kapcsolatokról őszintén…

A boldog párkapcsolat mindenki álma, de sajnos, mint minden kapcsolatunk, ez sem működik mindig zökkenőmentesen. Bizony napjainkban sem ritka, hogy Tovább

{"email":"Érvénytelen email cím","url":"Érvénytelen weboldal URL","required":"Egy kötelező mező üres"}
>